streda 7. mája 2014

Všetko sa mení

Všetko sa mení, stárne. Najmä ľudia okolo. Stromy osychajú,  kvety vädnú.
To si len ja pripadám stále rovnaká? Stále sa cítim ako dieťa. Stále táram hlúposti a ustavične sa smejem. Ešte stále lozím po stromoch, hrám sa na traktoristu, alebo len tak na dospelú a keď niečo vyvediem, ustráchaná sa schovávam  pod krídla rodičov. Ešte stále neviem, čo vlastne od života očakávam. Čím chcem byť. Čo chcem robiť. Kam pôjdem a či vôbec pôjdem. A keď odídem, budem sama? Nájdem odvahu a odídem ďaleko, alebo zostanem na blízku domovine? 
Snívam o tom ako opúšťam rodný kraj. Mesto, rodina, priatelia, známi, všetko sa stráca v diaľke a mizne za obzorom.A ja len kráčam a kráčam. Kráčam vysoko, k oblakom. Tiahne ma to do hôr. Do vysoko položenej krajiny, kde vzduchom vanú motlidby z farebných zástav, ktoré sú rozvešané všade. No je to moja budúcnosť, alebo len sen? Mám tak veľa otázok a dostáva sa mi tak málo odpovedí. Kde je rovnováha, vyváženosť môjho života? Neviem. Unavuje ma dnešná spoločnosť. Všetok ten zhon a stres. Závisť a neprajnosť stretám na každom rohu. Všade samé zlo. A následný smútok. Neznášam smútok. Sama mu často podľahnem. Je to ťažký súper.

Všetko ma vyčerpáva. Najmä dni s ľudmi, s ktorými si nerozumiem, s ktorými neviem nájsť spoločnú reč, no napriek tomu sa s nimi musím zhovárať. Musím. No je toho priveľa. Valí sa to odvšade, zo všetkých strán. Raz nás to všetkých zasype a potom už nenájdeme silu vyhrabať sa von. Bude neskoro. To bude koniec.

Lucie Hotařová, 4.A

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára