pondelok 9. júna 2014

Pre kvet prvý

Je tu jar, tak prajem ti
Nech ti slnko zasvieti
Nech sivé mračná odídu
A teplé lúče ťa objímu

Nuž, asi to len nevyšlo
Šťastie ma len obišlo
Obrátilo sa k tým iným
K tým, čo majú silné sľuby

Do studenej trávy sadám
Kľud od tohto sveta hľadám
Prvá slza tlačí sa von
Prvý motýľ vníma, že tu som

Do trávy si líham teraz
Bolesť sa tu rinie z tela
Skorá jar ma pohlcuje
Miesto po mne zahladzuje

Studená zem sa prebára
Z tela vyrastá trávy steblo
Na mieste srdca malý púčik sa vynára
Ale telo smútkom už celkom zvädlo

Vtáčí štebot náhle stíchol
Ostalo tu prázdne ticho
A to spravila samota
Na čiernej zemi biela ruža rozkvitá





(bez názvu)

Už je to tu zas
Keď svetu mizne jas
Ostávam opäť bez mena
Posledným túžbam mávam
Vôľa sa zrazila so sklamaním
Sen o šťastí uteká preč
A ja nevládzem bežať za ním
Hlava mi padá do dlaní – je zmorená
Srdce hodené a rozšliapané na dlážke
Stále bije, ale už v márnej snahe



(bez názvu)

Ako spáliť lásku,
Ktorá stále žije?
Ako od nej odísť,
keď srdce pre ňu bije?

Ako zahnať tieseň
Čo na srdce padá?
Ako zabudnúť,
Keď stále ho má rada?

Čas dá jej odpoveď,
Len musí čakať
Čas dá jej správny liek
A chuť odznova začať

Nemôže sa vzdávať
Cesta je len vpred
Už sa viackrát nedá
Vracať späť a späť

Na konári sedí vtáčatko
Zmoknuté a vystrašené
Práve búrku prečkalo
Čaká na slnka pohladenie

Obdobie dažďov ešte nekončí
Zbytočne bude čakať
Musí nájsť úkryt v bezpečí

Kým vládze ešte lietať.


Eva Bartošková, tercia

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára