piatok 6. decembra 2019

Tragédia dvoch dejstiev, milostného trojuholníka a jednej osamelej prostitútky


13.11.2019



(Písané z pohľadu skladby, ktorá hrala o tretej popoludní a to deň čo deň už takmer rok)

Postavy:


  •         Žena na okraji rieky s Budúcnosťou na druhom brehu; celú dobu si hľadia do očí a hľadajú stratené spomienky a neznáme pohľady
  •          Muž so srdcom na dlani a prstom na spúšti
  •          Tá druhá žena, v hierarchii zamilovanosti na vrchole a zároveň na dne
  •          Smrť


I.Dejstvo,I.Obraz

(žena perie šaty v studenej vode a počúva rádio)

Žena: Keď som to počula prvýkrát, nechcela som tomu uveriť.
      Druhýkrát som to odmietala počúvať.
      Ale teraz je mi to už jedno,
      aj tak mi už neostal nikto,
      komu by som o tom povedala.

Budúcnosť: Celú dobu som tu.

Žena: Ale kde som ja?

I.Dejstvo, II.Obraz

(v pozadí znejú piesne dávnych víťazov a Minulosť pridá na hlasitosti aby ich prehlušila)

Minulosť: Čo myslíte? Vráti sa niekto?
          Alebo si ich všetkých môžem rovno vziať?

Vojna: Nechaj ich tak. Každý sa potrebuje trochu zabaviť.

Minulosť: Ty si strašná kurva, vieš to?

(Vojna pokrčí ramenami a zapáli si cigaretu. Minulosť opäť zosilní rádio)

I.Dejstvo, III.Obraz

(bojové pole, všade lietajú telá)

Muž: (kričí) Choďte do riti vy vyjebané kurvy!

Prítomnosť: Toto ty pokladáš za milovanie?
            Nezdá sa ti to trochu priveľa?

Muž: Ona si už zvykla.

(Prítomnosť nechápe, Vojna sa len usmeje a potiahne si z cigarety; v pozadí stále hrá tá istá melódia)

II.Dejstvo, I.Obraz

(sme na terase pred domom tesne vedľa lesa; do lavóra s vodou dopadne smietka popola; žena šúpe mandarínky)

Žena: (potichu) Je to tu...konečne.

Budúcnosť: Čo?

Žena: (pousmeje sa) Muž sa mi vracia domov.

(Budúcnosť ostane chvíľu ticho, následne si vezme mandarínku a začne si ju ľútostivo šúpať)

II.Dejstvo – obraz

Ťažké baganče trhajú zem,
guľka trhá vzduch a hneď za ňou, bam,
ozve sa výstrel a všetko stíchne.
Ruky sa dotknú hrude, hlava padne dozadu.
(záber na bielu oblohu)
Kolená sa zaboria tak hlboko,
až zastavia peklo.
Z vrecka mu vypadáva šupka od mandarínky.

Vojna: (sklamane ale kľudne) Verila som mu. (akoby to čakala)

Minulosť: Hovorila som.

Prítomnosť: (nechápavo obdivuje západ slnka)


A niekde ďalej-
Budúcnosť: Poď už dnu, zmráka sa.
           V rádiu určite budú hrať niečo dobré.

Žena: Mýliš sa. Stále iba tie isté správy.
      Je preč. Všetko je preč.
      Kde som?

Budúcnosť: (zapína rádio a naladí ho na stanicu s nekonečnou melódiou) Na,                    daj si. (podáva jej polmesiac smútku na uzmierenie)



- Karol

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára