pondelok 21. júna 2010

Tri dni pre hrdinov?!







Naša škola sa zapojila do projektu prebiehajúceho od 16. 6. 2010 do 18. 6. 2010 v Trnavskom, Trenčianskom, Zlínskom a Jihomoravskom kraji.
Hlavná myšlienka projektu, ktorá ma spočiatku veľmi zaujala, spočívala v pomáhaní svojmu okoliu, robenie ho krajším a príjemnejším. Cieľom bolo tiež upriamiť pozornosť na dobrovoľnú činnosť mladých ľudí.

Trochu som hľadala a našla som informácie o tom, ako táto akcia prebiehala v iných mestách, na iných školách. Obyvatelia Prievidze čistili areál bývalého čerešňového sadu, v iných mestách šlo napríklad o čistenie potokov, výsadzbu stromov alebo o pomoc ľuďom, ktorý sú na ňu odkázaný.

Prevedenie na našej škole mňa osobne veľmi nenadchlo. Na oficiálnych stránkach tohto projektu som sa dočítala, že „nápadom ako pomôcť svojmu okoliu, sa medze nekladú“. Nám však, bohužial, áno. Dali sme dva návrhy ako sa „stať hrdinom“, no ani jeden nebol schválený.

Pôvodný plán vyzeral tak, že polovica triedy pôjde do Zeleného domu a polovica do útulku pre psov. Pri tejto príležitosti sme chceli zorganizovať aj zbierku pre „bezbúdovcov“, hromadné venčenie, kŕmenie a podobne. Bolo nám však povedané, že v Zelenom dome, a taktiež v útulku, študenti tento rok už boli, tým pádom tam znova ísť nemôžeme. Nemyslím si, že niekto z týchto inštitúcií by odmietol opakovanú pomoc.

V každom prípade nakoniec sme skončili s metlami pred školou a upratovali priestor pred vchodom. Aspoň nejako sme priložili ruku k dielu. Či to z nás urobilo „hrdinov“, to posúďte vy.

1 komentár:

  1. No to ma mrzí že ste dopadli takto, mohli ste si z pomedzi seba zvoliť jedného vedúceho a urobiť to bez vedenia školy. Ospravedlnenky by ste dostali tak či tak:)
    Pre prikladám článok o ostatných aktivitách v Prievidzi.

    http://prievidza.sme.sk/c/5432256/dobrovolnicka-akcia-mladez-upratovala-a-opravovala.html

    Zraví
    Andrej

    OdpovedaťOdstrániť