štvrtok 1. marca 2012

Som kameň v základoch starej veže

Celý môj život je ako jedna veľká veža a ja som jedným kameňom z nej. Tie ostatné kamene sú moja rodina, priatelia a známi. Vďaka ním moja veža, teda môj život ešte stojí. Dnes mám vo svojej veži len kamene, ktoré sú naozaj tie správne, ktoré zapadajú do mojej veže. No pravdupovediac nie vždy tomu tak bolo, trvalo mi celkom dlho kým som sa naučila rozlišovať nesprávne kamene od tých správnych. Kedysi som mala okolo seba aj priateľov, ktorý vlastne nikdy neboli skutočnými priateľmi, ešte ani teraz po toľkých rokoch nedokážem pochopiť ako tie priateľstvá mohli vôbec fungovať, keď viem, že boli tak falošné. Viem, že dnešný svet je celý veľmi falošný, no nájdu sa aj ľudia, bez ktorých by vaša veža a tak isto aj tá moja nemohla existovať, ľudia pre ktorých žijeme, a ktorí tu budú pre nás navždy, tak ako aj my pre nich. Dnes je to hlavne môj priateľ, no kedysi to bola rodina a kamaráti. Pomáhali mi s každým jedným problémom a tak mi pomáhali budovať moju vežu života. Som kameňom v základoch veže, pretože je to moja veža, teda môj život. V základoch vždy bola len moja rodina a ja, no prednedávnom tam pribudol ďalší veľmi dôležitý človek pre mňa, môj priateľ, nie je to už len niekto koho mám rada, ale je to človek bez ktorého by som už nedokázala mať svoju vežu tak pevno postavenú. Nechcem nikomu nič radiť ani nikomu nútiť môj názor, no podľa mňa každý tú svoju vežu života dokonalo dostavia až nájde človeka, s ktorým je to skutočné a nie len nejaká detská hra a práve preto je v základoch mojej veže, pretože je pre mňa niečím veľmi dôležitým v mojom živote. A takisto aj každý človek má na svete pár ľudí, s ktorými sa úplne dokonalo dopĺňa. Nemusia byť rovnakí ako on a ani odlišní. Nemusia mať rovnaké názory, no ani odlišné. Sú to ľudia, ktorí možno ani nevedia prečo, no rozumejú si. A presne takí by mali tie ich veže stavať spoločne. Sú to naši partneri, kamaráti a dobrí známi. Je síce pravda, že bez základov by nemohla tá veža vôbec byť, ale nemohla by byť ani bez toho ostatného, a preto sú skutočný priatelia a známi to čo v živote naozaj potrebujem. Pretože priateľstvo je tá najvzácnejšia vec, ktorú môžeme v živote mať. Pretože mnohí ľudia ho nikdy nezažijú. Skutočné priateľstvo nevzniká náhodou. Ľudia, ktorí sú predurčení na to, aby boli priateľmi sa nájdu. Skôr, či neskôr, nájdu sa. Predtým ako som začala písať sloh stavala som v izbe puzzle, teda robila som jednu z mojich najobľúbenejších činností a práve vtedy mi napadli tieto slová a vety, ktoré tu píšem a napadlo mi, že môžeme vlastne prirovnať skutočné priateľstvo k mojej veľmi obľúbenej aktivite. Pretože takisto ako v tejto činnosti ku každej puzzle existuje pár ďalších, ktoré k nej patria, tak sú aj v skutočnom živote ľudia, ktorí k sebe jednoducho patria. Jednoducho je to tak. Priatelia sú ako hviezdy na oblohe, ktoré žiaria a ukazujú ti cestu k láske a k životu. V mojej veži je aj zopár kamarátov, ale naozaj len zopár, pretože priateľstvo a kamarátstvo, to sú dve odlišné slová. Kamarátov môžeme mať veľa. No s kamarátmi mávame len povrchné vzťahy, ktoré sú často založené na klamstvách. Za kamarátov považujeme aj ľudí, ktorých naozaj nepoznáme. Nájdu sa aj medzi nimi takí, ktorých máme naozaj radi, ale to na priateľstvo nestačí. Priateľstvo nie je žiadna novinka, ani novodobá technická vec, ktorú niekto nedávno vymyslel, začalo to dávno, veľmi dávno keď si ľudia všetko robili sami. Až kým jedného dňa pochopili, že v skupinách sa im všetko robí lepšie a uľahčuje im to život, a začali si zakladať spoločenstvá, teda už kedysi veľmi dávno vznikali priateľstvá.
Teraz trocha odbočím od minulosti no spomenula som si na jeden citát, ktorý mi raz jeden kamarát povedal a odvtedy ho mám stále v hlave. „Čím lepšie spoznávam ľudí, tým viac sa stáva mojim najlepším priateľom pes.“ Z tohto citátu vyplýva, že ľudia nie sú len dobrí, ale aj zlí. A práve to sa tu celý čas snažím vysvetliť, že nemali by sme veriť všetkým a naše veže by sme si mali stavať len z kameňov, ktoré nám za to naozaj stoja.
Tie skutočné kamene sú ľudia, ktorí vám poskytnú svoju pomocnú ruku a tak vzniká najvzácnejší vzťah, priateľstvo, ktoré je veľmi dôležité pre budovanie našich veží, teda našich životov.
Priateľstvo je niečo čo chýba bohatým, majú ho chudobní, je neoceniteľné a nemá peňažnú hodnotu. Preto nezáleží na tom ako vaša veža vyzerá, ale je dôležité to z akých kameňov je postavená.

Bibiána Bitalová, 3.B

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára