sobota 26. mája 2012

Načo sú nám lampióny


Ako deti sme chodievali každé leto na prázdniny so svojimi rodičmi do vinohradu ku dedkovi a babke. Pamätám si, ako sme všetci spoločne púšťali každý rok lampióny. A každý rok som dávala otcovi jednu otázku: "Ocko a načo sú nám tie lampióny ? ". On sa na mňa pozrel, pousmial sa a povedal: "Tieto lampióny každý rok púšťame preto, aby sme svojej rodine a blízkym priateľom, ktorí tu už s nami nie sú odkázali, že na nich neustále myslíme a že v našich srdiečkach budú navždy. A toto som sa ho pýtala každý rok, pretože som úplne nepochopila, čo tým myslel. Ako plynuli roky a ja som rástla, tak som začala chápať, čo tým ocko myslel. A pamätám si to ako dnes, ten letný svieži večer, keď sme boli vo vinohrade a púšťali sme lampióny. Opäť som sa ho spýtala tú záludnú otázku a opäť mi na ňu odpovedal rovnako. Ja som sa pousmiala a odvrkla som: "Veď ja už to viem, ocko."Chytil si ma okolo ramien a pritisol k sebe. Bolo to nádherné sledovať ako letia lampióny hore k oblohe a nesú správy môjmu pradedkovi a prababke a vidieť, ako sa pomaly strácajú medzi hviezdami.Túto chvíľu som si chcela zapamätať navždy, no bojím sa, že zabudnem. To je moja najhoršia obava. No dnes zasa stojím na kopci vo vinohrade,v čerešňovom sade, a už šiesty rok tu stojím bez teba, pretože ty si už tam hore, môj blízky priateľ, môj ocko. Posielam ti tento lampión, aby si vedel, že ťa ľúbim a v mojom srdci máš čestné miesto.
Viete na čo sú nám lampióny? Lampión je svetlo, ktoré nám nedovolí zabudnúť .

Natália Steingrúberová, 2.A

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára