pondelok 22. októbra 2012

Dávid Králik: Príbeh jedného „loosera“



Už na základke ma triedna zhodnotila ako debila, ktorý je predurčený na kariéru murára a to sa so mnou tiahlo až do deviatky. Bol som...Ako to vraví moja dcéra? „Looser?“... Lenže, prešlo pár rokov a je zo mňa celkom iný človek. Ľudia si ma vážia, volajú ma na konferencie, píšem do rôznych odborných i laických časopisov, robím speakera, prednášam, hodnotím projekty, s priateľmi zakladám vlastnú školu, rozbieham s jedným bláznom iniciatívu iní-alternatíva k rutine (www.ini.sk) a dokonca mi čochvíľa vyjde rozprávková knižka. Predstavte si tú absurditu. Triedny hlupák a „outsider“ sa stane uznávaným, váženým a úspešným človekom. Svet je celý naruby!
„Ako je to možné?“ spýtal by sa jeden. Nuž, stalo sa to celkom náhodou a neplánovane. Vo svojom voľnom čase som organizoval rozličné športové a kultúrne podujatia, realizoval som s deckami všakovaké akcie a výlety, hľadal cesty, ako decká zaujať netradičnými prejavmi počas vyučovania i mimo neho. Všetky tie vyššie spomínané aktivity rozvíjali moje komunikačnéprezentačné schopnosti, tiež ma nútili efektívne pracovať s ľuďmiorganizovať ich prácu, aby sme všetko stihli (čo sa nám prirodzene nie vždy podarilo :), oprášil som svoju detskú fantáziu a prezliekol ju do odevu s názvom kreativita, no a napokon to hlavné, naučil som sa motivovať seba i druhých, aby sme ako tím, v konečnom dôsledku podali nadľudské výkony. A dnes som tým, kým som ;)
Prečo vám toto všetko rozprávam(píšem)? Lebo práve tie zručnosti, ktoré som ja získal v bežnom živote, máte vy možnosť nadobudnúť v rámci národného projektu KomPrax – Kompetencie pre prax (www.komprax.sk). Pravdepodobne tajne dúfam, že vás môj príbeh bude inšpirovať...Držím vám všetkým palce... (Sem si dopíšte svoj vlastný príbeh)...
adios
Mgr. Dávid Králik
Autor v minulosti viedol kampaň „Uznanie“ v rámci národného projektu KomPrax – kompetencie pre prax, momentálne pracuje na vytvorení siete kvalitnejších stredných škôl.
A práve Iuventa je miesto, kde ťa podporia!
„Podporujeme mladých ľudí, aby poznali, vedeli a mohli využívať príležitosti pre kvalitnejší život.“
Misia IUVENTY

IUVENTA – Slovenský inštitút mládeže je štátna inštitúcia priamo riadená Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu SR. Svojmu modernému smerovaniu vďačí v mnohom Európskej únii. Venuje sa predovšetkým práci s mládežou mimo školského a rodinného prostredia a snaží sa o výchovu aktívnej mládeže, ktorá bude raz schopná uplatniť sa v budúcom živote. Svojimi programami dáva množstvo rôznych príležitostí pre mládež talentovanú, cestovania chtivú alebo štúdia žiaducu. Jednoducho povedané: IUVENTA sa zaujíma o to, čo mladí ľudia potrebujú a následne pracuje na tom, aby vedeli o možnostiach ako to dosiahnuť. Cieľovou skupinou IUVENTY sú mladí ľudia vo veku od 13 do 30 rokov
IUVENTA je jedinou štátnou inštitúciou v našej krajine, ktorá sa venuje práci s mládežou. Samozrejme spolupracuje s centrami voľného času  a mimovládnymi organizáciami a oslovuje v niektorých programoch a projektoch priamo aj školy. Do povedomia študentov sme by chceli dostať tri hlavné projekty, ktoré zastrešujeme a do ktorých sa môžu zapojiť aj Vaši študenti.

Aktuálny projekt IUVENTY – KomPrax (Kompetencie pre prax)  sa snaží zlepšiť kompetencie mladých ľudí, ktoré nenadobudnú počas školskej dochádzky. Mladí ľudia priamo tvoria a organizujú malé projekty, v ktorých si precvičia svoje schopnosti, mnoho sa naučia a robia niečo prospešné pre svoje okolie. Tým sa môžu výrazne posunúť ďalej aj pri hľadaní si zamestnania a vôbec pri uplatnení sa na trhu práce.  Všetky bližšie informácie nájdete na www.komprax.sk alebo na interaktívnej FB stránke: http://www.facebook.com/komprax.

Asi „najeurópskejším“ zo všetkých programov či akcií je práve Mládež v akcii. Bol zriadený Európskou komisiou, Európskym parlamentom a členskými štátmi Európskej únie a  je určený mládeži od 13 – 30 rokov, predovšetkým však mladým ľuďom vo veku od 15 do 28 rokov a zameriava sa na podporu aktívneho občianstva mladých ľudí, povzbudenie tolerancie medzi mladými ľuďmi, podporenie vzájomného porozumenia mladých ľudí atď. Na stránke www.mladezvakcii.sk si nájdete všetky informácie o tomto projekte a v  prípade záujmu Vám veľmi radi poradíme aj na FB stránke http://www.facebook.com/mladezvakcii.
Posledný projekt, ktorý spomenieme v tomto úvodnom článku o našej inštitúcii je Eurodesk - európska informačná sieť, ktorá poskytuje nielen informácie, ale aj rady pre mladých ľudí a tých, ktorí sa mladým venujú. Eurodesk poskytuje informácie o možnostiach získania finančných prostriedkov na vzdelávacie, voľno časové aktivity či stáže. Informuje o aktuálnych výzvach, súťažiach, návodoch ako sa k týmto aktivitám dostanete. A ako sa dostanete k Eurodesku? Všetky informácie sú poskytované bezplatne, na základe telefonickej, písomnej alebo elektronickej žiadosti. Niektoré z informácií môžete nájsť priamo na www.eurodesk.sk alebo na www.eurodesk.eu.

IUVENTA – Slovenský inštitút mládeže skrýva v sebe obrovský potenciál. Potenciál organizácie, ktorá je tu predovšetkým pre mladých ľudí a tých, ktorí s nimi pracujú. V maximálnej možnej miere pracuje na tom, aby mládež poznala svoje možnosti a efektívne ich vedela využiť. Zastrešuje projekty, programy, pomáha mladým cestovať za poznaním, získavať zručnosti potrebné pre prax a teda aj ich neskoré uplatnenie na trhu práce a nevynecháva ani skupinu talentovaných ľudí.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára