sobota 19. januára 2013

Mojich sedem divov



                 Každý z nás má určité veci, ktoré si najviac cení a ktoré sú jeho srdcu najmilšie. Ja ich mám tiež. Nie sú to tak celkom veci. Sú to „divy“, ktoré sa už v dnešnom svete dajú čoraz ťažšie nájsť.
                 Prvým a pre mňa najdôležitejším divom je úprimnosť. Ľudská vlastnosť, ktorá v dnešnej dobe často krát nie je pokladaná za dobrú. Veľa ľuďom táto vlastnosť chýba. Nemajú odvahu povedať ostatným pravdu do očí.
To je pre mňa ďalší div- odvaha. Odvaha a úprimnosť sú spolu prepletené. Pretože milé slová, ktoré často krát ľudia nevyslovia úprimne, je ľahké povedať. To dokáže každý. Ale povedať pravdu, ktorá niekedy nemusí byť príjemná alebo bolí, nato treba odvahu. To zasa dokážu len tí najsilnejší. Ja sa riadim tým- čo na srdci, to na jazyku. Jednoducho poviem, čo si myslím. Niekomu sa to páči, niekomu nie. A aj ja som najradšej, keď sa ľudia ku mne správajú úprimne. Aj keď mi niekedy povedia niečo nemilé, vážim si to viac, ako nejaké klamstvo zo strachu.
Ďalšia vlastnosť, ktorá si myslím, že je veľmi dôležitá, je čestnosť. Viem, že každý sa občas ocitne v situácii, kedy sa nezachová čestne. Neodsudzujem to. Lebo viem, že niekedy je to naozaj ťažké. Ale ľudia by sa tak nemali správať stále. Keď chcem niečo dokázať, podarí sa mi to, ale viem, že som nekonala čestne, podvádzala som, tak ma to potom ani nemôže tešiť. Pretože som to vlastne vôbec nedokázala ja sama. Preto by sme mali byť vytrvalí a dosiahnuť náš cieľ aj keď s drobnými ťažkosťami, ale s pocitom, že si to zaslúžime. Niekomu sa to zdá zdĺhavé a náročné, ale aké by to bolo bez toho? Že by som sa k tomu, po čom som tak strašne túžila, dostala len tak? Že by som kvôli tomu nič nespravila, nijako sa nenamáhala. Práve to, že som vytrvala a dosiahla to, to je tá najväčšia odmena. Ak však dosiahneme svoje ciele, mali by sme zostať pokorní. Nemali by sme sa správať povýšenecky a namyslene. Nie je zaujímavé niečo dokázať a začať sa správať ako niečo viac. Zaujímavé je niečo dokázať, vytrvať a zachovať si pokoru.
                 Každý človek potrebuje lásku. Mať vedľa seba niekoho, o kom vie, že je tu stále pre neho. Sú to kamaráti, rodina. Práve oni sú tí, ktorí robia náš život úžasným. Ako by vyzeral môj svet bez nich? Neviem si to ani len predstaviť. Svet by bol nudný a smutný. Aký liek proti tomu zaberá? Jedine obklopiť sa ľuďmi, ktorých máme radi a ktorí majú radi nás. Tou odpoveďou je láska.
                 Posledným z mojich siedmych divov je viera. Práve viera je to, čo nás drží pri živote. Pretože vieme, že vždy je tu niečo, čo chceme, po čom túžime a veríme, že raz sa toho dočkáme. Nič nie je nemožné. Všetko, čo si vieš predstaviť, môže byť. Stačí veriť. Skutočne veriť. A naozaj sa to stane.
                Toto je mojich sedem divov. Úprimnosť, odvaha, čestnosť, vytrvalosť, pokora, láska a viera. Tieto divy si chcem zachovať. Toto sú ľudské vlastnosti, ktoré si najviac cením a ktoré v mojom živote nikdy nesmú chýbať.
 
Justína Fulierová, oktáva

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára