streda 23. januára 2013

Ja a svet okolo mňa


Čím viac sa zamýšľam nad tým, aký je svet okolo mňa, či dobrý a či zlý, som čím ďalej, tým viac presvedčená o tom, že zlo je na prvom mieste. Avšak v dnešnom uponáhľanom svete má aj dobro svoje miesto.
Keď som bola malá, myslela som si, že svet je prechádzka ružovou záhradou. Dnes už viem, že som sa mýlila. Žijem vo svete, kde ľudia robia medzi sebou rozdiely, nenávidia sa, zrádzajú jeden druhého a význam majú pre nich len materiálne hodnoty. Pýtam sa preto sama seba, človek už naozaj nedokáže mať rád? V dnešnom hektickom svete plnom vojen, chorôb, prírodných katastrof, zabíjania a zločinu sa všetci len ženú za bohatstvom, slávou a vidinou lepšieho života, nehladiac pri tom na iných. Toto všetko sú ľudia naozaj schopní urobiť pre bohatstvo, aj na úkor lásky a priateľstva? Načo sú nám peniaze, keď nemáme priateľov? Kúpime si vari za peniaze zdravie? Prečo nám život stále hádže prekážky pod nohy, jednu za druhou? Ako to máme zvládnuť? Každý má niekoho, kto nám pomôže zdolať všetky prekážky a urobiť svet pre nás krajším. Je to naša rodina a priatelia. Láska, šťastie, priatelia, rodina - to sú hodnoty v živote človeka, pre ktoré sa oplatí žiť. Pomáhajme jeden druhému a neobracajme sa chrbtom k druhým len preto, že sú inej národnosti, pleti či nemajú značkové oblečenie. Nerobme rozdiely medzi všetkým a všetkými a tolerujme sa navzájom. Život je príliš krátky na to, aby sme ho premrhali napravovaním chýb, ktoré sme urobili. Žime jeden pre druhého, prijímajme a dávajme lásku, pretože to ako bude náš svet vyzerať záleží len a len na nás. Ja žijem svoj život naplno a mám rodinu a priateľov, ktorí ma majú radi. Priznám sa však, že niekedy už ani ja nevládzem a pýtam sa prečo? Prečo práve ja? Kdesi som čítala, že ak nájdeš v živote cestu bez prekážok nevedie nikam, a preto budem každý deň bojovať zo všetkých síl a budem zdolávať všetky prekážky, ktoré sa mi postavia do cesty, len aby som si jedného dňa mohla povedať, že môj život stál za to a nebola som na svete, ktorým sú pre mňa rodina a priatelia, zbytočne.
A čo vy ostatní? Zamysleli ste sa niekedy nad tým, aký je svet okolo vás a aký zmysel má to, že ste jeho súčasťou práve vy?

Kristína Šimunová, 3.C

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára